Direktlänk till inlägg 18 maj 2016

I år kan de nog ätas

Av Anna K - 18 maj 2016 19:13

Köpte mina sparrisfrön när vi flyttade in i huset för sju år sedan. Hade inte så stor koll på hur man oldar just sparris, men tänkte att jag testar. Läste på lite och förstod ganska snart att det skulle ta 10 år innan jag kunde skörda min sparris.   Efter lite ändringar i trädgården har jag flyttat sparrisen ett par gånger, men de har alltid kommit upp, smala små sparrisar. Varje höst jag jag klippt ner dem och hoppats på att de ska komma upp igen nästa år. Fick en glad överraskning i år när de började titta fram. Ser ut som de kan skördas och ätas.   Om jag nu får ha kvar dem tills de är tillräckligt stora, min 2-åring tycker det är roligt att plocka allt som växer....  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna K - 24 mars 2019 10:00


Var lite sen i år med att plantera mina tomater. Jag sparade frön från förra årets skörd som jag alltid gör. Passade även på att plantera gurka, chili och majs. Brukar ställa mina planteringar inomhus i fönstren, men i år testade jag att ställa dem d...

Av Anna K - 8 augusti 2018 17:31

Det tar alltid längre tid att bli klar än man tror när man snickrar något. Nu är min planteringsbod klar. När man påbörjar ett projekt har man en bild i huvudet hur ser ska se ut. Det är inte alltid slutresultatet blir som bilden man hade i huvudet. ...

Av Anna K - 6 augusti 2018 21:51


Testade att odla lite olika sorter i år. Första tomaterna är plockade. Alltid så mycket godare med hemodlade tomater än köpta. ...

Av Anna K - 6 augusti 2018 21:49


Årets vitlök är skördad och ligger nu på tork. Det luktar vitlök i hela köket. ...

Av Anna K - 13 juli 2018 09:47

Så härligt att plocka sina egna grönsaker. Morötterna har verkligen växt ordentligt i år. Plockade upp en del så vi kunde så nya. Tog upp första vitlöken. Inte så stor än så de andra får växa lite till. Ytterligare två gurkor att skörda. Fördelen med...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards